ZŠ u Říčanského lesa

27. 10. 2017

Projekt Active Citizens, Interní školení matematiky, Mineralogický kroužek, Romeo and Juliet, Školení třídnických hodin – 2. st.

Projekt Active Citizens

V tomto školním roce je naše škole zapojena do projektu Active Citizens Člověka v tísni, jenž si klade za cíl podpořit žákovské sociální, osobnostní a hlavně občanské kompetence. Do projektu je zapojeno 12 žáků, kteří se budou každý měsíc jeden vyučovací den věnovat metodám vyvinutým a organizacemi Člověk v tísni a British Council a realizovaným středními školami po celé republice již před několika lety. V rámci projektu hledají učitelé i žáci odpovědi na mnoho otázek. Tady jsou některé z nich: Kdo jsem, jaká je moje kultura a identita? Na co jsem ve svém městě hrdý? Kdo zde rozhoduje a kdo má moc? Co mé město trápí? Jak můžu přispět k řešení? S kým chci a budu spolupracovat? Jak dobře společensky prospěšný projekt naplánovat? Výsledkem celého projektu bude zapojení školy a žáků do komunitního života obce konkrétním počinem, který bude vygenerován při setkáních zapojených žáků a učitelů. Přejme jim mnoho síly, nápadů a nadšení pro společnou práci.

Vojtěch Vytiska

Interní školení matematiky profesora Hejného 1. stupeň

Přestože na naší škole bylo 29. září vyhlášeno ředitelské volno, učitelé tento den trávili ve škole. Čas, kdy žáci nebyli ve škole, strávili aktivním školením. Rodiče projevují velký zájem o výuku matematiky podle metod profesora Hejného. Proto si paní učitelky z 1. stupně, které studovaly přímo u pana profesora, pro své kolegyně připravily praktické ukázky z prostředí „jeho“ matematiky. Učitelé, kteří těmito metodami neučí, si tak mohli na vlastní kůži vyzkoušet matematiku jinak. Často byli mile překvapeni, jakými různými cestami lze dosáhnout kýženého výsledku. V první fázi se seznámili s prostředím Krokování a Autobus. Přestože úlohy vypadaly jednoduše, vždy se vyskytl nějaký problém. Na tom je ale tento způsob výuku zčásti postaven. Naučit se řešit problémy, pracovat s chybou, diskutovat a připravit se na další kroky. Učitelé si vyzkoušeli praktickým způsobem řadu úloh, obdrželi metodiku k těmto prostředím a společně se podívali na videoukázky z jiných škol. Toto školení bylo velkým obohacením pro naše pedagogy, z tohoto důvodu budeme pokračovat se seznámením dalších prostředí i v následujících měsících.

Iveta Truhlářová

Mineralogický kroužek

Mineralogický kroužek, vedený panem učitelem Havránkem, bude tématicky zaměřen nejen na podrobné poznávání minerálů, ale i na to, jaké pomůcky potřebuje sběratel ke své činnosti, dále jak se tvoří mineralogická sbírka, jak vznikají horniny a zkameněliny a několik informací k nim. Kroužek bude probíhat ve škole, ale i formou exkurzí zde v Říčanech (především žáci 2. stupně). Žáci 3. – 5. ročníku se budou scházet v pondělí 14:30 – 15:30 a žáci 6. – 9. ročníku v úterý 14:30 – 15:30.

Petr Havránek

 

Romeo and Juliet

20. září slavila jazyková třída 8.A svoji premiéru na prknech, která znamenají svět. Již od rána probíhala v kinosále Na Fialce poslední zkouška a v 18:00 se zvedla opona před zaplněným hledištěm. Výkony herců byly vysoce profesionální. Žádný z protagonistů neměl „okno“, cizojazyčný text zvládli žáci výborně a na nikom nebyla vidět velká tréma. Diváci se nejen pocvičili v angličtině, ale také se výborně pobavili moderním zpracováním klasického příběhu z doby Shakespeara. Děkujeme paní učitelce a režisérce Janě Uríkové a pevně doufáme, že toto představení bylo prvním z mnoha.

Zuzana Pokorná

 

Školení třídnických hodin – 2. st.

Když žáci mají ředitelské volno, jejich učitelé nelení a dále se vzdělávají pro praxi. Dne 29. září ve škole proběhlo školení společnosti Odyssea, které se dlouhá léta zaměřuje na osobnostní a sociální výchovu. Školení bylo tematicky zaměřeno na vedení třídnických hodin, z nichž se nemá stát čas pro administrativu, kdy se vybírají peníze, omlouvají omluvenky a plánují třídní akce, nýbrž má jít o hodiny, které mají za cíl ve třídě odhalovat narušené vztahy, podporovat vztahy zdravé, prosociálně rozvíjet žáky, posilovat jejich vztah ke škole, spolužákům a svému okolí; zkrátka mají za cíl, abychom se ve škole i doma všichni cítili lépe. Během školení dostali učitelé spousty podnětů k přemýšlení a nápadů pro praxi. Doufáme, že se žáci budou na třídnické hodiny těšit a budou před školou stepovat klidně i hluboko před osmou ranní.

Vojtěch Vytiska

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena