1. ZŠ Říčany

29. 11. 2020

Pár postřehů k distanční výuce na naší škole

Od zahájení distanční výuky uplynulo již déle než měsíc, a proto bych si dovolil k této záležitosti připojit pár postřehů.

V loňském školním roce jsem během jediného měsíce distanční výuky obdržel od rodičů 62 telefonických či písemných vyjádření, z nichž zhruba třetina byly spíše stížnosti.  Ještě je důležité zdůraznit, že byli mezi rodiči tři, kteří připomínek, stížností, ale i pouhých dotazů, podali více než pět.

Od počátku distanční výuky v novém školním roce jsem měl čtyři telefonické dotazy a tři písemné připomínky ke kvalitě online výuky. Je to obrovský posun k lepšímu.

MŠMT vydalo dne 23. 9. 2020 Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem. Tímto doporučením se řídíme, i když ne úplně.  Na prvním stupni se délka distanční výuky doporučuje maximálně 90 minut.  Některé vyučující učí déle. Na druhém stupni je to 135 minut. Některé vyučující přidávají přípravné kurzy pro deváťáky z matematiky a českého jazyka, nebo nabízejí v předem dohodnutém termínu hodiny nebo konzultace z dějepisu, občanské výchovy apod. Je nutné zdůraznit, že na jednu stranu někteří rodiče volají po zvýšení počtu hodin online výuky, na druhou stranu, když je tato možnost nabízena, mnozí žáci jí nevyužívají.

Škola za vydatné pomoci města získala nové NTB pro učitele a již 14 dnů probíhá výpůjčka učitelských NTB rodinám, které o ně požádaly. Zatím jsme vypůjčili 21 NTB a další 3 NTB ještě zapůjčíme.  To je maximum, které máme k dispozici, protože mnoho kantorů své NTB nemělo vůbec.

A ještě poslední poznámka. Čím déle probíhá tento způsob výuky, tím více si uvědomujeme, jak nám předchozí způsob chybí, a to nejen kvůli tolik potřebnému kontaktu a zpětné vazbě, ale především kvůli kvalitě výuky.

I když si osobně myslím, že toto období skončí teprve po objevení a zavedení vakcíny, budu doslova šťastný, když se budu mýlit.

Pavel Bednář, ředitel školy

 

Začátek školního roku

v naší družině

Téměř celé září nás provázelo příjemné teplé počasí, proto jsme si užívali s dětmi pobytu venku. Prvňáčci využívají prostornou zahradu u své školy, žáci z 2. a 3. tříd chodí na zahradu u ZUŠ a rádi si hrajeme a soutěžíme na hřišti s umělým povrchem u Lázeňské louky.

Abychom si činnosti trochu zpestřili a dozvěděli se něco nového, pustili jsme se hned do několika akcí.

Prvňáčci navštívili venkovní expozici Muzea Říčany nazvanou „Dvorek“, kde se chovají králíci a slepice.

Žáci se od paní lektorky dozvěděli, na čem si králík nejvíce pochutná a proč v noci nespí. Králíčky si pohladili, pochovali je a nakrmili.

Druháčci navštívili geopark. Program říčanského muzea měl název Za trilobity a dinosaury.

I v letošním roce má školní družina možnost čerpat finanční prostředky z projektu Šablony II. V rámci tohoto projektu se nám podařilo zrealizovat čtyři projektové dny. Jeden z nich nesl název „Co dokáže voda a vzduch?“

Další projektový den, který byl zaměřený na poznávání dravců a sov, se také velmi vydařil.

Pan sokolník Procházka přivezl osm svých opeřených svěřenců, kteří prolétali těsně nad našimi hlavami a střemhlav se spouštěli, aby ulovili svou kořist. Žáci je mohli zblízka pozorovat a některé i pohladit. Určitě to byl další střípek vědomostí o přírodě, který si většina žáků uložila do hlavy.

L. Kratochvilová, J. Červenková

 

V listopadovém Kurýru byla u článku EDUbUS omylem otištěna jiná jména učitelek. Jména Kolková, Reichová byly zaměněny za učitelky z I. stupně – Skořepová, Slezáková, Pacovská. Tímto se jim omlouváme.

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena