Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
25. dubna 2024, svátek má Marek
Agendu stížností, petic a ostatních podání podle organizačního řádu Městského úřadu v Říčanech zajišťuje útvar interního auditu v souladu s platnými právními a vnitřními předpisy. Útvar vede centrální evidenci agendy v SW TAS, kde sleduje dodržování lhůt pro vyřízení a v případě potřeby organizuje koordinační schůzky ke zpracování odpovědi či místní šetření. Každoročně předkládá Radě města Říčany a kontrolnímu výboru Zastupitelstva města Říčany zprávu o stížnostech, peticích a ostatních podáních za příslušný kalendářní rok.
Souhrnný přehled stížností, petic
a ostatních podání za rok 2019
|
Stížnosti |
Petice |
Ostatní podání a podněty |
Šetření VOP |
Přijato za rok 2019 celkem*:
|
50 |
1 |
42 |
9 |
Z toho: důvodné |
4 |
|
|
|
částečně důvodné |
3 |
|
|
|
nedůvodné |
43 |
|
|
|
nevyřízené v roce 2019 |
0 |
|
|
|
* z toho pět stížností na organizace, jejichž zřizovatelem či zakladatelem je město Říčany
Ve srovnání s obdobím roku 2018 vzrostl počet stížností i šetření Veřejného ochránce práv. Počet podaných petic poklesl. Na úřad byla doručena jedna petice, která se týkala opravy a výměny povrchu komunikace v ulici Skalní v Kuří. Šetření VOP se převážně týkala agendy stavebního úřadu a silničního úřadu.
Nejvyšší počet stížností směřoval na práci stavebního úřadu a právního odboru – agendy úsekového měření a přestupků. Po prověření všech okolností byly pouze čtyři stížnosti shledány důvodnými. A to stížnosti na dlouhé lhůty na vyřízení žádosti o vydání závazného stanoviska odborem územního plánování a regionálního rozvoje. Tato situace vznikla v důsledku legislativních změn stavebního zákona s nárůstem administrativy na odboru, nikoliv nečinností úředníků. Vedení úřadu v roce 2019 posílilo personální obsazení odboru a situace se koncem roku 2019 zlepšila.
Většina ostatních podání a podnětů směřovala k výkonu samosprávy a poukazovala na stav komunikací, chodníků, veřejného osvětlení. Další podněty směřovaly ke zlepšení služeb „Městské“, bezpečnosti silničního provozu, údržby městské zeleně nebo se týkaly sousedských vztahů.
Občané pro hlášení různých závad a nedostatků používají od roku 2017 mobilní aplikaci Říčany v mobilu, která umožňuje zjištěné nedostatky poslat přes aplikaci přímo odpovědné osobě na MěÚ a zároveň umožňuje i sledovat jejich vyřízení. V roce 2019 bylo touto cestou podáno 740 podnětů – pro srovnání v roce 2018 to bylo 466 podnětů. K datu 20.1.2020 bylo dle dat z aplikace uzavřeno 524 podnětů.
Věra Likešová, vedoucí útvar interního auditu
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena