Zpráva o stížnostech, peticích a ostatních podáních za rok 2019

31. 1. 2020

 

Agendu stížností, petic a ostatních podání podle organizačního řádu Městského úřadu v Říčanech zajišťuje útvar interního auditu v souladu s platnými  právními a vnitřními předpisy. Útvar vede centrální evidenci agendy v SW TAS, kde sleduje dodržování lhůt pro vyřízení a v případě potřeby organizuje koordinační schůzky ke zpracování odpovědi či místní šetření. Každoročně předkládá Radě města Říčany a kontrolnímu výboru Zastupitelstva města Říčany zprávu o stížnostech, peticích a ostatních podáních za příslušný kalendářní rok.

Souhrnný přehled stížností, petic
a ostatních podání za rok 2019

 

Stížnosti

Petice

Ostatní podání a podněty

Šetření VOP

Přijato za rok 2019 celkem*:

 

50

     1

     42

      9

 Z toho: důvodné

4

 

 

 

              částečně důvodné

3

 

 

 

              nedůvodné

43

 

 

 

              nevyřízené v roce 2019

0

 

 

 

* z toho pět stížností na organizace, jejichž zřizovatelem či zakladatelem je město Říčany

Ve srovnání s obdobím roku 2018 vzrostl počet stížností i šetření Veřejného ochránce práv. Počet podaných petic poklesl.  Na úřad byla doručena jedna petice, která se týkala opravy a výměny povrchu komunikace v ulici Skalní v Kuří. Šetření VOP se převážně týkala  agendy stavebního úřadu a silničního úřadu.

Nejvyšší počet stížností směřoval na práci stavebního úřadu a právního odboru – agendy úsekového měření a přestupků.  Po prověření všech okolností byly pouze čtyři stížnosti shledány důvodnými. A to stížnosti na dlouhé lhůty na vyřízení žádosti o vydání závazného stanoviska odborem územního plánování a regionálního rozvoje. Tato situace vznikla v důsledku legislativních změn stavebního zákona s nárůstem administrativy na odboru, nikoliv nečinností úředníků. Vedení úřadu v roce 2019 posílilo personální obsazení odboru a situace se koncem roku 2019 zlepšila.  

Většina ostatních podání a podnětů směřovala k výkonu samosprávy a poukazovala na stav komunikací, chodníků, veřejného osvětlení. Další podněty směřovaly ke zlepšení služeb „Městské“, bezpečnosti silničního provozu, údržby městské zeleně nebo se týkaly sousedských vztahů.

Občané pro hlášení různých závad a nedostatků používají od roku 2017 mobilní aplikaci Říčany v mobilu, která umožňuje zjištěné nedostatky poslat přes aplikaci přímo odpovědné osobě na MěÚ a zároveň umožňuje i sledovat jejich vyřízení. V roce 2019 bylo touto cestou podáno 740 podnětů – pro srovnání v roce 2018 to bylo 466 podnětů. K datu 20.1.2020 bylo dle dat z aplikace uzavřeno 524 podnětů.

Věra Likešová, vedoucí útvar interního auditu

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena