SDH Říčany

28. 9. 2018

Co nového u hasičů?

Vážení příznivci dobrovolných hasičů, v září se u nás děla spousta zajímavých věc. Jak všichni dobře víte, tak 9. 9. Říčany navštívil pan prezident, T. G. Masaryk. Pro celé město to byla krásná podívaná a věřím, že zážitek minimálně na dalších sto let. Po příjezdu historickým vlakem na nádraží všichni pana prezidenta vítali, někteří v dobových uniformách a oblečení, jiní v civilu. To ani my jsme nezůstali pozadu: v průvodu, který následoval, jsme sice byli až na konci, ale to proto, abychom uzavírali řadu a chránili všechny před námi jdoucí. Náš historický depozit sice čítá spoustu zajímavých kousků, ale stopa času je na nich skutečně vidět, proto pouze dva kolegové oblékli zapůjčené repliky historických uniforem a ostatní použili soudobé vycházkové uniformy, které jsou pro takovéto akce vhodné. Po průvodu jsme na náměstí vystavovali naši unikátní koněspřežnou kombinovanou stříkačku R. A. Smekal z roku 1894 na kočárovém podvozku, další chloubou byla ruční kárová stříkačka, u které si každý mohl vyzkoušet, jakou měli hasiči v dříve náročnou práci. Za tyto technické zázraky nezbývá než poděkovat našim předchůdcům, kteří se o ně velmi pěkně starali, a jen díky jejich péči se zachovaly v takovém stavu dodnes. Nejen historická technika, ale i nynější byla na slavnostech potřeba, naše Tatra 815 doplňovala nádrže parní lokomotivy po celý den. Děkujeme městu za to, že jsme mohli být součástí takové krásné akce!

Koncem srpna jsme měli pár výjezdů:18. 8. jsme jeli zálohovat HZS Říčany na jejich stanici; 20. 8. jsme vyrazili s oběma CASkami k požáru lesního porostu do obce Sluštice; 21. 8. jsme opět zálohovali HZS Říčany s jednou cisternou a s druhou jsme jeli pomáhat do obce Osnice k požáru lesa; 24. 8. v ranních hodinách jsme pomáhali při likvidaci požáru dřeva na nákladním vlaku; 28. 8., 31. 8. a 4. 9. jsme drželi pohotovost na vlastní stanici. Na konci měsíce září máme v plánu přechod techniky na zimní provoz spojený s úklidem garáže.

Krásný přicházející podzim a čistá kamna přeje

Dominik Pokorný, jednatel SDH Říčany

Z kroniky mladých hasičů

Na konci prázdnin se uskutečnilo soustředění pro mladé hasiče, opět pod taktovkou jejich trenérů. Dovolte nám malé přiblížení:

1. den – Cesta i ubytování proběhlo hladce, po příjezdu jsme dostali oběd, abychom nabrali sílu na odpolední trénink. Přestože nám počasí příliš nepřálo, vytáhli jsme lana na šplhání, trénovali střelbu ze vzduchovek a uzlovačky. Následovala večeře, po ní krátká procházka a seznámení se s „místními lamami“.

2. den – Po rozcvičce a snídani jsme se vydali na procházku po tzv. Lufťákově stezce, kde jsme cestou plnili různé úkoly, a dokonce viděli místní hasiče a dřevořezbáře. Po obědě a poledním klidu nás čekal trénink, náročná fyzička, určování věcných prostředků a dorost bloudil v lese při chůzi po azimutech. Po večeři nám pan domácí ukázal chůzi po slackline, kterou jsme si mohli vyzkoušet. Vyčerpaní jsme zalezli do postelí.

3. den – Po snídani jsme vyrazili na rozhlednu Žalý. Cestou jsme hodili do poštovní schránky pohlednice, vyzvedli si certifikáty z Lufťákovy stezky a pokračovali v cestě za vrcholem. Našlapali jsme 12 km a zvládli jsme převýšení 500m. Po návratu nás čekala ještě fyzická příprava, zopakovali jsme si topografické značky, věcné prostředky a co kterým hasicím přístrojem hasit. Nakonec jsme padli do postelí a nabírali síly na další den.

4. den – Dopoledne proběhl trénink na Závod požárnické všestrannosti, ale všichni se těšili na oběd. Pan domácí nám připravil borůvkové knedlíky se žahourem. Odpolední trénink byl tvrdý, ale po večeři bylo sladké překvapení, protože dvě z dětí slavily tento týden narozeniny. Pak honem na kutě, protože další den nás čekal výlet.

5. den – Po snídani jsme si vyzvedli koloběžky a vyrazili na místní trasu. Ujeli jsme 12 km s 200 m převýšením. Všichni jsme si cestu užili, jeden z benjamínků, Daník, jel dokonce na koloběžce vůbec poprvé. Po obědě byla vyhlášena střelecká soutěž, kterou vyhráli Bertík a Áďa. Odpoledne jsme navštívili místní minizoo, kde jsme mohli krmit kozy. Zítra nás čeká závěrečný program a celotýdenní bodování.

6. den – Celé dopoledne probíhala podzimka na ostro, kde děti předvedly, co se za týden naučily. Počasí nám příliš nepřálo, ale dětem to nevadilo. Poslední večeři v podobě opékání buřtů si všichni užili. Následovala bojovka a překonání strachu.

7. den – Po snídani začalo velké balení, úklid a loučení. Potom odjezd domů, dále odpolední trénink v Říčanech. Zde na nás čekalo největší překvapení, kterým byl nový stroj. V sobotu
1. 9. jsme vyrazili na soutěž do Modletic a vyběhali krásné umístění, kterým bylo 4. a 5. místo.